Sådan tilrettelægges dit program

 

YouAreFit bestræber sig på, at tilrettelægge dit program så præcist så muligt ud fra dine ønsker

Jo mere du fortæller inden første træninssession, jo mere præcist og målrettet bliver dit træningsprogram tilrettelagt.

Har du kun tid/lyst til at skrive, om du er nybegynder, let øvet eller øvet, tager vi en snak ved første træning, således at programmet målrettes dig.

Herunder ses eksempler på spørgsmål som du kan besvare før træning, hvis ønsket.

Er du nybegynder, let øvet eller øvet. Herunder hvor længe og hvor tit har du trænet?

Hvad er dit/dine mål med træning?

Vil du blot være sundere, så er dette også et mål.

Hvis du har sygdomme eller skader, så er det vigtigt at anføre, såfremt du tænker, at der vil være begrænsninger.

Er du i tvivl, om jeg har forståelse for netop dín situation og dín kunnen, aå er du mere end velkommen til at ringe først.

Hos YouAreFit bliver mennesker behandlet ens - Der er ingen, der stempler dig hverken for at veje 30 kg for meget, ryge 40 smøger om dagen eller at du ikke har motioneret de sidste 20 år

Hvert menneske har sine grunde til at leve livet på den måde man nu gør. Det vil dog altid være positivt at gå i gang med træning - din krop vil takke dig for det. Det kan være i form af øget velvære, mere energi, mere overskud, lettere til at føle dig glad for livet, mere tilfreds med dig selv og til sidst men ikke mindst giver det selvtillid. 😀

Når YouAreFit har fået lidt info om dig og dine mål

1 Konstruere præcise programmer løbende, som bruges til din træning.

2 Informeres du om (hvis du ønsker det), hvad du kan gøre ud over træning for at nå dine mål

3 Konstrueres et hjemmetrænings program til dig uden udstyr, hvis du ønsker

4 YouAreFit kan hjælpe dig med valg af, hvilket udstyr der vil være godt for dig, hvis du ønsker at købe lidt fitness grej til din egen træning, når vi ikke ses.

Sådan er en træningstime opbygget

Opvarmningen

I opvarmningen er det vigtigt som ordret siger at få varmet kroppen op. Når kroppen bliver varm bliver den mere smidig og jo smidigere den er, jo større bevægelses udslag kan du lave i dine fitness øvelser. At du kan lave et større bevægelses udslag i dine fitness øvelser gør at du får det fulde udbytte af fitness øvelsen. Desuden er opvarmning også stærkt afgørende i forhold til at undgå skader. Kort sagt, opvarmning gavner resultatet af dine fitness øvelser!

Fitness øvelserne

Er dit mål at træne max 3 gange om ugen vil det typisk være et helkropsprogram

Er dit mål at træne fra 4-6 gange om ugen vil du typisk skiftevis træne over- og underkrop

Herunder kan der være et hav af måder at opbygge øvelserne på alt efter om du er nybegynder, let øvet eller øvet samt dette relateret til, hvad dit mål er med at træne fitness.

Afhængigt af dit niveau og mål vil restriktionerne for antal gentagelser, sæt og pauser være forskelligt. Vi kan udvide øvelserne til superset eller dropset, vi kan indsætte tid i planlægningen til at få pulsen op – eksempelvis via en AMRAP og meget mere.

Alt afhænger af dine ønsker for dín træning.

Udspænding

Nogle mener, at udspænding har en god afslappende effekt til sidst, mens andre mener, at det er altafgørende for at undgå træningssmerter næste dag og nogle mener blot, at udspænding per definition er en del af træning. Da det ikke er videnskabeligt bevist, at denne udspænding hjælper dig i din træning eller til at undgå smerter, er det heller ikke et krav, at vi skal bruge timen på dette. Det er derfor op til dig, om det er vigtigere med mere fokus tid på din træning. Du er også velkommen til selv at bruge 10 minutter på udspænding efter træningen.

Velkommen hos YouAreFit 😀