Min Historie

Hi og velkommen til min historie og bekendtskab med fitness

Vi skal tilbage til mine sene teenage år - dér startede jeg med at træne fitness.

I dag er jeg 44, så det var dengang at funktionel træning var et ukendt udtryk for de fleste. Dengang hvor maskinerne hovedsageligt rettede sig mod en specifik muskel/muskelgruppe og hvor koordination og balance var noget maskinen klarede for dig.

I dag er fokus oftere at kunne koordinere flerledsbevægelser under træning – enten ved brug af dertil indrettede maskiner eller ved brug af de mange typer af flytbart udstyr, der ofte er midtpunkt for nutidens funktionelle træning. Enkelt sagt, så kan man oversætte funktionel træning med træningsformer, der er sammenlignelige med de bevægelser vi gør til dagligt.

Jeg har således været revolutionen igennem fra specifik muskeltræning koordineret af maskinerne til funktionel træning, hvor koordination og balance indgår som en del af øvelsen.

Personligt mener jeg, at det hele har sin plads på markedet. For nogle er en fikseret maskine det helt rigtige og for andre er de frie bevægelser det rigtige – det afhænger af fokus eller/og hvilke fysiske problemstillinger man måtte have.

Det gode ved det lette flytbare udstyr til funktionel træning er, at flere af dem kan lægges i tasken og tages med til pausen på arbejde, på ferien, på stranden osv. Det er både fantastisk og uheldigt på samme tid. På den ene side kan man altid gå i gang med at træne, mens man på den anden side risikerer kun at have fokus på visse muskler og kan ende med at gøre seriøs skade på sin krop.

Sådan hjælper jeg dig til at nå dine mål

Det du skal bruge mig til, er at sammensætte et program for dig, så der er en ligelig fordeling på dine muskler alt afhængig af, hvad målet med programmet er selvfølgelig. Dvs. vi kan sagtens have en træningssession, hvor træningen kun omhandler overkrop og mave, men hvis dit mål er store og stærke biceps muskler, så er vi nødt til at arbejde med den modsatte også, altså triceps og så fremdeles. Desuden vil jeg sørge for, at rette dig i øvelserne undervejs og instruere dig i netop dé retningslinjer du skal følge under træning, for at opnå dit/dine ønskede mål. Der er nemlig mange parametre, som er helt afgørende for, om du træner og træner uden at vise fremskridt. Under min vejledning bliver du indført i disse parametre, så din træning giver resultater. Det være sig vægttab, større muskelmasse, den korrekte booty eller ganske enkelt blot følelsen af velvære. Hvad end dit ønske med træne er – giv mig et skriv og hør om vi er et match

Som person er jeg 

Jeg er som person helt nede på jorden og stempler dig hverken for at veje 30 kg for meget, ryge 40 smøger om dagen eller at du ikke har motioneret de sidste 20 år. Vi er mennesker og vi har hver især taget vores egne valg her i livet - dem har jeg ingen mening om. 

Det positive er at gå i gang med træning - selv hvis du bruger hele træningstimen på at træne den mængde andre kan klare på 10 minutter. Hvad andre kan er fuldstændig underordnet - alt handler om, hvor dit niveau ligger og så tager vi det derfra. Det vigtige er succes historier - uanset størrelsen af dem.  Andres meninger kan vi ikke bruge til noget! 

Din krop vil takke dig for den mængde træning du foretager dig. Du vil typisk kunne mærke det enten i form af øget velvære, større energi, mere overskud, lettere til at føle dig glad for livet, mere tilfreds med dig selv og til sidst men ikke mindst giver det selvtillid. 

Klik også gerne på nedenstående 2 overskrifter

Hvorfor vælge mig

Min fibromyalgi historie

Min historie fra at være et velfungerende menneske til at blive en grønsag og til at vende tilbage til livet igen.

Glem aldrig dine drømme - der er altid en vej og det er fremad - jeg fandt den - du kan også!